בימינו, כל עסק זקוק לנוכחות דיגיטלית, אך לא תמיד ברור האם יש להקים אתר אינטרנט מלא או להסתפק בדף נחיתה. במאמר זה נבדוק מהו ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט. נראה מהם המאפיינים של כל אחד מהם וננסה לעזור לכם להחליט מה מתאים לעסק שלכם.
ההבדלים העיקריים בין דף נחיתה לאתר אינטרנט
כמות העמודים
ההבדל הבולט בין דף נחיתה לאתר אינטרנט הוא בכמות העמודים. אתר אינטרנטי כולל מספר רב של דפים המקושרים ביניהם באמצעות קישורים פנימיים ותפריטי ניווט. דפים אלה יכולים לכלול עמודי מידע על החברה, מוצרים, שירותים, בלוג, עמוד צור קשר ועוד. לעומת זאת, דף נחיתה הוא עמוד יחיד שנועד למטרה ספציפית, כגון מכירת מוצר מסוים או הרשמה לניוזלטר.
המטרה
המטרה של אתר אינטרנט היא בדרך כלל תדמיתית: לספק מידע על החברה ועל השירותים שהיא מציעה. דף נחיתה, לעומת זאת, ממוקד בהנעת המשתמש לפעולה מסוימת כמו רכישת מוצר או השארת פרטים.
דפי נחיתה מיועדים לקמפיינים ממומנים באינטרנט, כגון בגוגל, פייסבוק, אימייל ובשאר הפלטפורמות האינטרנטיות שבהן ניתן לפרסם.
דרכי קידום
הבדל חשוב נוסף בין דף נחיתה לאתר: דף נחיתה אינו מקודם בצורה אורגנית בגוגל. תנועת הגולשים מגיעה אליו דרך פרסום ממומן ולחיצה על מודעות, מיילים או פוסטים שיווקיים. בשונה מכך, בכל הנוגע לאתרים, ניתן לקדם אותם גם בצורה אורגנית וגם דרך פרסום ממומן.
קישורים יוצאים
באתר אינטרנט ישנם קישורים רבים שמחברים בין הדפים השונים, וכן קישורים יוצאים שמובילים לאתרים אחרים. דף נחיתה, לעומת זאת, לרוב לא יכלול קישורים יוצאים שעשויים להסיח את דעת הגולש ולהוציא אותו מדף הנחיתה.
עלות
הקמת אתר אינטרנט דורשת השקעה גדולה יותר בזמן, מאמץ וכסף. בניית אתר דורשת עיצוב, פיתוח, תחזוקה והוספת תכנים באופן שוטף. דף נחיתה, לעומת זאת, הוא עמוד יחיד ולכן עלותו נמוכה יותר. כמו כן ניתן להקים אותו במהירות יחסית.
סגנון כתיבה ומבנה
באתר אינטרנט הכתיבה מגוונת ומותאמת לתוכן המוגש. היא יכולה לכלול מאמרים, מדריכים, עדכונים ועוד .בשונה מאתר, דף נחיתה נכתב בסגנון ממוקד ומניע לפעולה. המבנה שלו פשוט ומכוון למטרה הספציפית שלשמה הוא נוצר.
כדי להבין טוב יותר מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אתם מוזמנים לבקר במאמר שלנו המסביר מה זה דף נחיתה ואיך לבנות אותו בצורה שיווקית ומכירתית.
דף נחיתה | אתר אינטרנט | |
---|---|---|
כמות עמודים | עמוד יחיד | מספר רב של עמודים |
מטרה | הנעת משתמש לפעולה מסוימת | תדמיתית: מסירת מידע רחב ומקיף על העסק |
קישורים יוצאים | לרוב אין קישורים יוצאים | כולל קישורים פנימיים וחיצוניים |
עלויות | עלות נמוכה, הקמה מהירה | עלות גבוהה, דורש זמן ומאמץ רב להקמה |
מבנה תוכן | ממוקד ומניע לפעולה | מגוון תכנים, כולל בלוג, עמודי מוצרים וכו' |
בדיקות A/B | קל לביצוע בדיקות A/B לשיפור המרות | פחות ממוקד לבדיקות A/B |
דרכי קידום | קידום ממומן, דיוור | קידום אורגני וממומן |
ניווט | מינימלי, תפריט שמקשר בין אזורים שונים בדף | ניווט פנימי באמצעות תפריטים וקישורים |
שימושיות | קמפיינים שיווקיים ממוקדים | נוכחות דיגיטלית מקיפה ומתמשכת |
דוגמאות שימוש בדפי נחיתה
לרוב, דפי נחיתה מיועדים לקמפיינים ממומנים בGoogle ו Facebook. גם חברות גדולות שיש להם אתר בונות דפי נחיתה לצורך קמפיין ממומן, דיוור, השקת מוצר או פרסום על מבצע זמני.
דפי נחיתה מאפשרים לבצע בדיקות A/B בקלות, מה שמאפשר לעסקים לבדוק איזו גרסה של הדף מובילה לשיעור ההמרות הגבוה ביותר. מחקר של Instapage מראה שדפי נחיתה עם בדיקות A/B יכולים לשפר את שיעור ההמרות ולהביא אותו אף ל- 300%.
ב-2020 נמצא כי דפי נחיתה ממוקדים יכולים להעלות את שיעור ההמרות בכ-220% לעומת דפים מרובי מטרות. כמו כן, חברות שהשתמשו ביותר מ-10 דפי נחיתה ראו עלייה של 55% במספר הלידים שלהן. 53% מהמשתמשים עוזבים דפים שנפתחים ביותר משלוש שניות, ולכן מהירות טעינת הדף היא קריטית להצלחה.
לידיעתכם, אנחנו בMS digital מתמחים בבניית דפי נחיתה ואתרי תדמית. ניתן להתרשם מתיק העבודות.
מה מומלץ יותר: דף נחיתה או אתר?
הבחירה בין דף נחיתה לאתר אינטרנט תלויה במטרות העסק ובתקציב העומד לרשותכם. אם אתם זקוקים לנוכחות דיגיטלית שתספק מידע רחב על העסק ותשמש כפלטפורמה לפרסום תוכן מתמשך, אתר אינטרנט הוא הבחירה הנכונה. אם המטרה היא לבנות מעין כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק שלכם, או לבנות עמוד עם מוצר או שירות לצורך קמפיין ממומן, דף נחיתה הוא הפתרון היעיל יותר.
אם אתם מתכוונים לקדם את המוצר או את החברה בצורה אורגנית – אז לא ניתן להסתפק בבניית דף נחיתה. במקרה כזה חייבים לבנות אתר עם אופציה להוספת עמודים, בלוג וכו'.
כדאי לקחת בחשבון שאתר אינטרנט משדר יותר אמינות והוא יותר תדמיתי עבור לקוחות. באתר אפשר להוסיף עמודים שונים, כמו תנאי שימוש, מדיניות פרטיות, אודות וכו'. כל אלו תורמים לתדמית החברה ומביאים ליצירת אמון בין העסק ללקוחות.
מה לעשות אם אין לי תקציב?
אם אתם מוגבלים מבחינת התקציב, אך צריכים אתר תדמיתי שיציג את העסק בצורה הטובה ביותר ניתן לשקול כמה אפשרויות:
- בניית דף נחיתה עם אופציה להרחבה. לדוגמא ניתן לבנות דף נחיתה ב- Worpress ועם הזמן לשדרג אותו, להוסיף עמודים ולהפוך לאתר אינטרנט שלם.
- בנייה של אתר קטן – מיניסייט. מיניסייט כולל דף ראשי וכמה עמודים פשוטים כמו אודות, צור קשר, מדיניות פרטיות. אתר כזה יהיה יותר אמין בעיני הלקוחות בהשוואה לדף נחיתה בודד.
באיזו פלטפורמה כדאי להשתמש לצורך בניית דף נחיתה או אתר?
הבחירה בפלטפורמה המתאימה לבניית דף נחיתה או אתר אינטרנט בראש ובראשונה תלויה בגורם הבא: האם אתם מתכוונים להרחיב את האתר בהמשך ואיך אתם מתכוונים לקדם אותו בעתיד. פלטפורמות פופולריות לדפי נחיתה כוללות את Smoove, Wix, ו-WordPress. פלטפורמות אלו מציעות כלים לבניית דפי נחיתה במהירות ובקלות, עם אפשרויות לעריכת תוכן ועיצוב ללא צורך בידע טכני מתקדם.
בSmoove, Wix תוכלו לבנות אתר באופן עצמאי, אך לצורך בניית אתר בוורדפרס ככל הנראה תצטרכו להעזר בבונה אתרים מקצועי.
לצורך הקמת אתרי אינטרנט, נפוץ השימוש בפלטפורמות כמו WordPress, Wix, Webflow.
WordPress
WordPress היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר לבניית אתרים. היא מציעה גמישות בלתי מוגבלת עם אלפי תוספים ותבניות עיצוב מוכנות שניתן להתאים אישית. פלטפורמה זו מתאימה לכל סוגי האתרים, החל מבלוגים אישיים ועד לחנויות מסחר דיגיטלי. אם מדובר בבניית אתר תדמיתי או בלוג – וורדפרס הינו האופציה המועדפת ביותר.
Wix
Wix הינה פלטפורמה פופולארית לבניית דפי נחיתה ואתרים פשוטים עם ממשק קל ונוח. ב Wix בונים אתרים ודפי נחיתה בשיטת גרור ושחרר (drag-and-drop). היא מתאימה לעסקים קטנים ובינוניים שזקוקים לאתר מהיר ומעוצב מבלי להיכנס לפיתוח מורכב.
Elementor
Elementor הוא תוסף פופולרי ל-WordPress המאפשר לבנות אתרים ודפי נחיתה באמצעות ממשק גרור ושחרר. התוסף מציע מגוון רחב של תבניות ועיצובים הניתנים להתאמה אישית בקלות. Elementor מתאים במיוחד למשתמשים שרוצים שליטה מלאה על עיצוב האתר שלהם בלי צורך בידע בתכנות.
Smoove
Smoove היא פלטפורמה ישראלית המציעה כלים ליצירת דפי נחיתה, ניוזלטרים וקמפיינים שיווקיים אוטומטיים. הפלטפורמה מתאימה לעסקים קטנים ובינוניים המעוניינים לשפר את פעילות השיווק הדיגיטלי שלהם בעזרת כלים פשוטים ואפקטיביים.
כל פלטפורמה מציעה יתרונות שונים, ולכן כדאי לשקול את המטרות העסקיות והמשאבים שלכם לפני קבלת ההחלטה.
לסיכום
בכתבה ראינו שיש הבדל ניכר בין אתר אינטרנט לדף נחיתה. מטרתו של אתר היא תדמיתית והקמתו דורשת ידע, זמן ותקציב. בשונה מכך, דף נחיתה מיועד לקמפיינים ממומנים, ומטרתו ממוקדת להנעה לפעולה ספציפית. על מנת להחליט מה מתאים יותר לעסק שלכם, מומלץ לקחת בחשבון את מכלול הנקודות עליהן דיברנו, לדייק את המטרה ולהגיע להחלטה! בהצלחה!