כתיבה שיווקית נכונה לקידום האתר

מטרותיה של כתיבה שיווקית עשויות להיות מגוונות ולכלול קידום במנוע חיפוש על מנת להגדיל את החשיפה של האתר. אולם בתפקידה גם לשווק את המוצר ולשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים לרכוש אותו.

כתיבה שיווקית נכונה עשויה להיות מרכיב מפתח במכירת המוצר באינטרנט, ועשויה אף לשנות באופן מהותי את שיעור המכירות לפי איכות הכתיבה.

כתיבה שיווקית נכונה משמעותית גם כאשר מדובר בקמפיין בגוגל או בפייסבוק, וגם כאשר מדובר בבאנרים או בכתבה שיווקית לאתר האינטרנט עצמו.

כתיבה שיווקית נכונה בתוך המהלך השיווקי

כתיבה שיווקית נכונה מחייבת בראש ובראשונה לבחון את המטרות של המהלך השיווקי המדובר ולהציב את היעדים שלו. כמו כן, על מנת להגיע לכתיבה שיווקית נכונה יש לדעת מהם יתרונותיו של המוצר ולהגדיר גם את קהל היעד ואת המאפיינים שלו.

בנוסף, כאשר נכתבת מודעת פרסום לקהל יעד בטווח גילאים מסוים, יש לוודא שהיא תפורסם בפלטפורמה בעלת חשיפה לאותה קבוצת גיל.

כתיבה שיווקית לקידום האתר בגוגל

אחת ממטרותיה העיקריות של כתיבה שיווקית היא קידום האתר בגוגל. כתיבה שיווקית למטרת קידום בגוגל מחייבת התמצאות בבחירה של מילות המפתח הנכונות ושילובן באופן נכון באתר עצמו ותוך כדי כתיבה שוטפת.

טרם כתיבת התוכן יש לבצע מחקר ביטויים ולגבש את הביטויים המטורגטים לעמוד. מחקר ביטויים ניתן לבצע באמצעות  Google adwords או Keyword Tool.

הטמעת תוכן מתאים לעמוד, בונה רלוונטיות לביטוי המקודם ומשפרת  את חווית הגולש.

כתיבה שיווקית הינה מרכיב חשוב עבור כל אתר הרוצה לקדם את עצמו במנועי החיפוש ולהגיע לקהל יעד רחב יותר. הגדלת קהל היעד עשויה כמובן להגדיל את החשיפה למוצר ולהעלות את רף המכירות.

הנחיות לכתיבת תוכן שיווקי

  • יש להשתמש בשפה ברורה  ובמושגים מוכרים לגולש. אין לצפות מהגולש שהוא יתאמץ כדי להבין את הכתוב.
  • יש להניע לפעולה שברצונכם שהגולש יעשה.
  • יש להציג בעיה ופתרונה בתמציתיות אך לא בצמצום.
  • עדיף לבטא ולהציג מסר אחד חזק על פני הצגת מספר מסרים חלשים.
  • מומלץ לערב רגשות הניתנים לזיהוי ע"י הגולשים על מנת ליצור הזדהות.
  • את מילת המפתח כדאי לשלב בצורה טבעית ע"י שימוש בהטיות שונות.
  • על התוכן להיות ייחודי ולא משוכפל, כזה שאינו מופיע במקומות נוספים ברשת ולא באתר עצמו.
  • עמוד אחד צריך להכיל כ- 250-350 מילים לפחות, בצפיפות של כ 3-4% (לכל 100 מילים יש לשלב ביטוי שלוש פעמים).
  • יש לחלק את הטקסט לפסקאות קצרות.
  • יש להשתמש בכותרות משניות עם העדפה לשילוב הביטוי.
  • מומלץ לשלב תמונה או מדיה מתאימים ולשלב בAlt מילות החיפוש.
  • כמו"כ כדאי להשתמש ברשימות וטבלאות.

שכתוב תוכן

גוגל אינו סובל תוכן משוכפל, ומעניש על זה בחומרה. לכן, מלבד האיסור המוסרי שיש בדבר, אסור להעתיק תוכן מאתרים אחרים. זה עלול לפגוע קשות בדירוג האתר בגוגל.

אמנם, ניתן לשכתב את הכתבה בצורה שהתוכן יישאר זהה- העברת מידע זהה בניסוח שונה. בצורה כזו הטקסט ייקלט ע"י גוגל וע"י הגולשים כטקסט אחר.

להלן מספר כללים חשובים לשכתוב תוכן בצורה נכונה:

  • יש לשכתב כל פסקה ברמה של 40%.
  • לשכתב כותרות ותת כותרות.
  • לשנות את סדר הפסקאות והכותרות.
  • כדאי לקחת כמה מקורות (מומלץ 3) לשכתוב.

חשוב כמובן להקפיד על כללי כתיבת תוכן שיווקי: תמציתי וידידותי, מניע לפעולה, שפה ומושגים מוכרים וברורים. ממוקד לביטוי בצורה טבעית ע"י שימוש בהטיות שונות וכו'.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
Scroll Up
לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies. המשך גלישה מהווה את הסכמתך לאיסוף המידע בהתאם למדיניות פרטיות.
צריך עזרה?
דילוג לתוכן