דף נחיתה או עמוד ראשי הינם בעלי חשיבות רבה באתר. דרכם הגולש נחשף למוצר או לעסק כולו, וחשוב שההיכרות הקצרה הזו תשאיר אצלו רושם טוב. העיצוב, הטקסטים והסלוגנים הם אלו שיכריעו בסופו של דבר ויגרמו לגולש להפוך ללקוח או לעזוב את האתר ולחפש  את מבוקשו במקום אחר.

על מנת שהטקסטים והסלוגנים ישפיעו על אחוזי ההמרה, חייבים לשמור על מספר כללים בהגשת התוכן. הכוונה היא לחלוקת אינפורמציה נכונה מבחינה ויזואלית והנגשתה לגולש.

כללים בכתיבת תוכן לדף נחיתה או עמוד ראשי לאתר

הגולש הוא עצלן

תמיד צריך לצאת מנקודת הנחה שהגולש הוא עצלן, וברגע שיראה טקסט ארוך, יברח מהאתר ולא יקרא את הטקסט אם אין לו חשיבות על מבחינתו. כתוצאה מכך עלולים אחוזי ההמרה להיות נמוכים ואחוזי הנטישה גבוהים.

כדי שהמעצב יוכל לעצב את התוכן ולהנגיש אותו בצורה הטובה ביותר, כבר בשלב של כתיבת תוכן חייבים לשמור על שלושה כללים חשובים:

  • חלוקה לפסקאות קצרות
  • שימוש בכותרות וכותרות משנה
  • שימוש ברשימות

כללים בעיצוב תוכן בשלב של כתיבת התוכן

כל עמוד אינטרנט שנגלל אפשר לחלק לסטריפים או למסכים. לדוגמא "סטריפ ראשון" או "מסך ראשון" זה החלק שהגולש רואה על המסך ברגע שנכנס לאתר. כשהוא גולל מטה הוא מגיע למסך שני או לסטריפ שני. בהתאם לחלוקה הזו על כותב התוכן לכתוב את הטקסט. בדרך כלל כל "מסך" בעמוד חייב לכלול כותרת ופסקת טקסט אחת או שתיים. כאשר למעצב יש כותרת ופיסקה הוא יכול לעצב את זה בשלל של אפשרויות.

להלן מספר כללים שכותב תוכן חייב לשמור עליהם כדי שמפתח האתר או המעצב יוכלו להנגיש אותו בצורה הטובה ביותר.

1.     חלקו את הטקסט לפסקאות קצרות

חובה לחלק את הטקסט לפסקאות קצרות, לא יותר מ300 תווים כל אחת.

טקסט המחולק לפיסקאות קצרות לא מכביד על הקורא ולכן הוא רץ. לכל אורך הגלישה הגולש חווה הרגשה של התקדמות.

כללים בכתיבת תוכן לדף נחיתה או עמוד ראשי לאתר כללים בכתיבת תוכן לדף נחיתה או עמוד ראשי לאתר

2.     תנו כותרות וכותרות משנה

חובה לתת כותרות לכל בלוק של טקסט.

כותרות חייבות להכיל את תמצית המסר המרכזי שאנחנו רוצים להעביר לגולש. זה יכול להיות סלוגן או קריאה לפעולה. לאחר כתיבת כל המסמך יש לוודא שע"י קריאת הכותרות כבר ברור באופן כללי על מה מדובר.

מומלץ להשתמש בכותרת משנה מעל או מתחת לכותרת.

כללים בכתיבת תוכן לדף נחיתה או עמוד ראשי לאתר

3.     השתמשו ברשימות בכל מקום אפשרי!

חובה ליצור בטקסט בלוק עם רשימות, לדוגמא בבלוק של מעלות השירות/ העסק, או סוגי השירותים הניתנים.

רשימות מקלות מאוד בתהליך של קליטת אינפורמציה חדשה. כמו כן, מבחינת מעצב ומפתח האתר, כשקיים בלוק עם רשימה (הבנוי בצורה נכונה) נפתח מגוון רב של אפשרויות עיצוב. לדוגמא ניתן לעצב את הרשימה כאייקונים:

כללים בכתיבת תוכן לדף נחיתה או עמוד ראשי לאתר

או בצורה של "כרטיסים"

כללים בכתיבת תוכן לדף נחיתה או עמוד ראשי לאתר

פס התקדמות הוא גם רשימה

כללים בכתיבת תוכן לדף נחיתה או עמוד ראשי לאתר

לכן בכל מקום שישנה אפשרות כזו, נעדיף ליצור רשימה.

שני כללים לכתיבת רשימות עבור דף נחיתה

במקרה בו אין הרבה טקסט, בכל נקודה של רשימה ולכל בלוק חייבים לתת רק כותרת כללית. מומלץ להוסיף פיסקה של טקטס וכותרת משנה.

בלוק של רשימה חייב לכלול:

  • כותרת (חובה)
  • כותרת משנה או טקסט חופשי בגודל של פסקה אחת (לא חובה)
  • רשימה

כללים בכתיבת תוכן לדף נחיתה או עמוד ראשי לאתר

אם בכל נקודה של רשימה יש כמה משפטים, אז בנוסף לכותרת כללית, חייבים לתת לכל נקודה של רשימה כותרת קצרה בגודל של 1-3 מילים:

  • כותרת (חובה)
  • כותרת משנה או טקסט חופשי בגודל של פסקה אחת (לא חובה)
  • רשימה: כותרת קצרה בגודל 1-3 מילים + פיסקה של טקסט

כללים בכתיבת תוכן לדף נחיתה או עמוד ראשי לאתר