אחד היתרונות הגדולים של שיווק דיגיטלי על פני מסחר האוף-ליין הוא בכך שכמעט כל תנועה ופעולה במרחב הדיגיטלי ניתנת למדידה. ניתוח מעמיק של הנתונים מאפשר הסקת מסקנות ומציב דרכים לקידום של האתר ושל העסק כולו.
הכלי הפופולארי ביותר שמאפשר מעקב אחר פעילות הגולשים באתר הוא גוגל אנליטיקס. במסגרת מאמר זה נבחן כיצד מגדירים יעדים בגוגל אנליטיקס, במטרה לעקוב אחר התוצאות וכדי להבין האם המטרות ומיקרו-מטרות של האתר אכן מושגות.
קיימות שתי שיטות עיקריות להגדרת יעד או המרה בגוגל אנליטיקס:
- על פי צפייה בדף (page view)
- על פי אירוע (Event)
הגדרת יעד על פי צפייה בדף
שיטה זו היא האופציה הפשוטה ביותר במקרה בו אחרי הפעולה הגולש מועבר לעמוד "תודה רבה". שיטה זו מבוססת על ההנחה שבאתר לא מופיע אף קישור מכוון לעמוד זה, ועל כן ניתן להסיק בוודאות שכל מי שביקר בעמוד "תודה רבה" אכן ביצע את ההמרה.
כדי להגדיר המרה לפי עמוד נכנסים לחשבון גוגל אנליטיקס ובלשונית הגדרות בוחרים יעדים:
מוסיפים יעד חדש:
בוחרים יעד מותאם אישית:
נותנים שם ליעד ובסוג בוחרים מסך/דף יעד:

בוחרים "מתחיל ב" ומעתיקים את כתובת העמוד "תודה רבה" ללא ערכים משתנים. ומדביקים בחלון מסך/דף יעד:

כעת ניתן לעקוב אחר ההמרות בטבלת המדדים:
הגדרת יעד לפי אירוע
כדי להגדיר בגוגל אנליטיקס יעד לפי אירוע יש ליצור את האירוע בגוגל טאג מנג'ר ולתת לו את הטריגר. ראשית נכנסים לחשבון בגוגל טאג מנג'ר, בוחרים את החשבון ואת הקונטייניר המועדף ונכנסים ללשונית "variiables":
לוחצים על "confiber" (בצד ימין למעלה) ומסמנים "V" על כל האפשרויות של "Clikcs":
לאחר מכן ניגשים להגדרת אירוע\טריגר:
תחת האופציה "Click" בוחרים "All elements":
בשלב זה יש לבחור אחת מהאופציות הבאות:
בדרך כלל משתמשים באחת מארבע האופציות הבאות:
- Click classes (קלאס של הכפתור)
- ID) Click ID של הכפתור)
- Click text (טקסט עוגן)
- Page URL (כתובת של עמוד בו נמצא הכפתור)
אם לכפתור יש קלאס ייחודי, ID, או טקסט עוגן ייחודי – ניתן להעתיק אותם באמצעות Input (לחיצה על כפתור ימני – "בדוק" ובחירת האלמנט באמצעות דגמית) ולהכניס לכאן:
זאת בתנאי שלא קיים עוד כפתור באתר הנושא את אותו Class. אם ישנו כזה- יש לתת לכפתור ID ייחודי.
בשלב זה יש לבצע שמירה. כעת עוברים ליצירת טאג חדש.
בוחרים Google Analytics: Universal Analytics:
בוחרים Event ונותנים שמות כלליים למעקב המרות זה:
בGoogle Analytics Settings בוחרים Google Analytics. אם אופציה זו לא מופיעה, מסמנים V ומכניסים את מספר המעקב של גוגל אנאליטיקס:
את מספר המעקב ניתן למצוא בהגדרות של מנהל המערכת בגוגל אנאליטיקס:
אח"כ גוללים מטה (בטאג מנג'ר) ולוחצים triggering. בוחרים בטריגר שיצרנו:
שומרים ולוחצים על submit.
כעת יש לחבר את הטאג לגוגל אנליטיקס. נכנסים למנהל מערכת — יעדים — יעד חדש — מותאם אישית — המשך.
נותנים שם ובוחרים סוג "אירוע":
כותבים את שם הקטגוריה והפעולה שנתנו בטאג מנג'ר (ניתן לראות בטאג מנג'ר תחת Tags):
שומרים – וזהו!