WordPress היא מערכת ניהול תוכן (CMS) שהוקמה בשנת 2003 ע"י שני מתכנתים- מאט מולנווג ומייק ליטל. כשהוקמה מערכת וורדפרס היא הייתה מיועדת אך ורק לצורך כתיבה ופרסום בלוגים. אבל ככל שהפופולאריות שלה גדלה, האפשרויות של הפלטפורמה התרחבו. כיום אפשר להקים בעזרת וורדפרס כמעט את כל סוגי אתרים, כולל אתרי מכירות, קטלוגים, ואפילו מארקטפלייסים בסגנון  Amazon ו eBay.

אתר מכירות בוורדפרס - מה צריך לדעת לפני שבונים?

האם כדאי להקים חנות מכירות בוורדפרס?

למעשה, בהקמת חנות מקוונת בוורדפרס יש מספר יתרונות:

  • ניהול ותחזוקה קלה. אתרי מכירות הבנויים בוורדפרס הם קלים לניהול ולא דורשים ידע טכני נרחב בשביל לתחזק את האתר. כל אחד יכול ללמוד את הממשק, לנהל מלאי של מוצרים, לערוך כותרות ותיאורים ואף להכניס שינויים בעיצוב של החנות מקוונת.
  • פיתוח יחסית זול. הקמת אתר חנות בוורדפרס יחסית זולה בהשוואה להקמת אתר ללא מערכת ניהול. זאת מכיוון שאופן הפיתוח הוא פשוט ומהיר יותר. אפשר להקים אתר בוורדפרס אף בלי ידע בקוד, מכיוון שרוב הפונקציות של האתר מיושמות ע"י ערכות עיצוב ותוספים מוכנים (רובם אף חינמיים).
  • אין צורך במתכנת. מכיוון שמדובר במערכת קלה לניהול ולפיתוח, לרוב אין צורך במתכנת כדי להכניס שינויים באתר. את רוב הפעולות הנדרשות לצורך תחזוקה של החנות ניתן לעשות ללא ידע בתכנות. כמו כן, כמעט לכל צורך קטן כבר פותח תוסף ע"י קהילת מפתחים של וורדפרס. תוספים אלו מאפשרים הוספה של פונקציה ופיצ'רים לאתר בקלות וללא צורך לגעת בקוד של האתר.
  • גמישות ואופציה להרחבה. באתר מכירות שבנוי בוורדפרס ניתן בקלות להוסיף עמודים, מוצרים, קטגוריות וכו'. כמו כן, גם אם מתחילים באתר חנות פשוט, בהמשך ועם גדילת האתר ניתן יהיה להרחיב את החנות גם מבחינת המלאי וגם מבחינת הפונקציונאליות של האתר.

חוץ מהיתרונות הנ"ל, חשוב להדגיש שאתר הבנוי על מערכת וורדפרס מאפשר גישה מלאה לקוד של האתר. כך, בעת הצורך, אפשר להיעזר במתכנתים על מנת להתאים את האתר לצרכים שלכם.

חשוב לדעת, שבשונה מאתרים שבנויים בפלטפורמות עם קוד סגור, כמו Wix או Shopify, אתר שבנוי בוורדפרס נמצא בבעלות הבלעדית שלכם, ואין אף גוף חיצוני ששולט על האתר או שמחזיק בו תמורת תשלום חודשי.

האם יש חסרונות בחנות מכירות שבנויה על פלטפורמת וורדפרס?

החיסרון הגדול ואולי אף היחיד שקיים באתר חנות וורדפרס ובפלטפורמה כולה, הוא המורכבות של הממשק עבור מנהל האתר.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שוורדפרס נשארת נאמנה למטרה הראשונית שלשמה הוקמה –  ניהול בלוגים ואתרי תוכן. מכיוון שכך,  המבנה של הפלטפורמה, הממשק וההיררכיה, בנויים ומותאמים לצורך ניהול אתרים מסוג זה. ממשק הניהול של וורדפרס דורש היכרות מכיוון שהוא מורכב יותר משאר הפלטפורמות. יחד עם זאת, מי שמצליח להתגבר על הבעיה הזו נהנה מהיתרונות הרבים הקיימים בשימוש בוורדפרס.

אתר מכירות בוורדפרס - מה צריך לדעת לפני שבונים?

מה חשוב לדעת לפני שמקימים אתר מכירות בוורדפרס?

בין כל סוגי האתרים הנפוצים ברשת, אתרי חנות הם המורכבים ביותר מבחינה טכנית.  כמעט כל אחד יכול להקים אתר בלוג פשוט, רוב המעצבים יכולים לבנות אתר תדמית, אבל אתרי e-commerce הם כבר אתגר שדורש ידע יותר נרחב ומעמיק. פעמים רבות נדרשת אף עבודה עם קוד האתר. לכן ההמלצה היא לפנות לבונה אתרים פרילנסר, שמתמצא בפיתוח אתרי e-commerce.

חוץ מהמורכבות הטכנית שקיימת באתרי מכירות, כל חנות און ליין חייבת להיות:

  1. נוחה למשתמש, כדי ליצור חווית רכישה קלה ונוחה
  2. משדרת אימון
  3. מניעה לפעולה

כדי שאתר חנות יהיה גם יפה ויזואלית, גם בנוי נכון וגם ממיר, צריך שמפתח האתרים יהיה בעל ידע טכני נרחב בפיתוח אתרי חנויות, בעל חוש עיצובי ואף נדרשת ממנו התמצאות בעולם השיווק.

לפניכם כמה נקודות נוספות שחשוב לתת עליהן את הדעת לפני שמקימים או מזמינים אתר אצל מפתח אתרים:

  1. רספונסיביות:  האתר צריך להיות מותאם לטלפונים ולכל סוגי המסכים. אתר שלא מותאם למובייל לא מהווה השקעה כדאית, מכיוון שרוב הכניסות לאתר יהיו כנראה מסמארטפונים.
  2. אתר מונגש לנכים: החוק דורש, שכל אתר צריך לתת אפשרות גלישה גם לאנשים הסובלים מלקויות ראייה.
  3. התאמה ל-SEO: אם כוונתכם בעתיד לקדם את האתר בגוגל, יש דברים שכדאי לעשות כבר בשלב של פיתוח האתר. כדי ליישם את זה מפתח האתרים צריך להתמצא בדרישות של גוגל לפיתוח אתרים.
  4. UX:  קיצור של User Experience, ומתורגם לעברית כחוויית משתמש. כדי שהאתר יביא מכירות, הוא חייב להיות ידידותי למשתמש. חווית הרכישה צריכה להיות קלה ונוחה.

איך להקים חנות וירטואלית בוורדפרס?

נעבור בקצרה על השלבים החשובים הנדרשים על מנת להקים אתר מכירות בוורדפרס באופן עצמאי:

בשביל להקים אתר צריך קודם כל לרכוש אחסון בשרת ולקנות דומיין. דומיין הוא שם האתר, לדוגמא msdigital.co.il – זהו הדומיין של האתר. אחסון הוא המקום שבו האתר עם כל התוכן שלו מאוחסן.

אחרי שרוכשים אחסון ודומיין (ומחברים ביניהם בעזרת DNS 🙂 ), צריך להתקין וורדפרס יחד עם ערכת עיצוב (Theme). חשוב לבחור ערכת עיצוב שבנויה מלכתחילה להקמת חנויות. לדוגמא Astra, Ocean WP.

אחר כך יש להגדיר הגדרות ראשוניות של אתר – כגון שם האתר, תיאור האתר, אימייל של המנהל וכו'. אחר כך מתקינים תוסף WooCommerce שהופך את האתר לחנות וירטואלית.

בשלב הבא יש להכניס הגדרות ראשוניות בתוסף ווקומרס, כמו מטבע, אזור משלוחים, ליצור עמודי עגלה ועמוד תשלום וכו'.

בסוף התהליך ניתן להתחיל להעלות מוצרים לחנות מקוונת.

כמובן שא"א ללמוד איך להקים אתר חנות בוורדפרס על בסיס כתבה קצרה. לצורך כך כדאי לקחת קורס שיסביר איך לעשות את זה שלב אחרי שלב.  גם אם אתם לא הולכים להקים אתר חנות לבד, כדאי לדעת ולהכיר את השלבים העיקריים של הקמת חנות אינטרנטית, כדי להבין יותר את מפתח האתרים ולדבר אתו "באותה שפה".

מהו WooCommerce?

אתר מכירות בוורדפרס - מה צריך לדעת לפני שבונים?WooCommerce הוא תוסף שהופך אתר וורדפרס פשוט לחנות וירטואלית. התוסף הזה מרחיב את האפשרויות הבסיסיות של וורדפרס: מאפשר לחבר אמצעי תשלום, להוסיף מוצרים, להגדיר משלוחים, מחירים וכו'.

חוץ מ-WooCommerce קיימים עוד תוספים שמאפשרים לקבל תשלומים באתר וורדפרס ולבנות חנות וירטואלית על בסיס פלטפורמה זו. אבל מאז ההשקה הראשונה ועד היום  נחשב ווקומרס לתוסף הפופולארי והמומלץ ביותר מכיוון ש:

  1. לווקמרס קיים המבחר הגדול ביותר של תוספים חינמיים וכן תוספים בתשלום.
  2. משנת 2015 תוסף WooCommerce נקנה ע"י WordPress, כך שלמעשה הוא הפך להיות תוסף e-commerce רשמי של וורדפרס.

איך לבנות אתר ממיר שבאמת מוכר?

חלק חשוב בהקמת חנות זה יצירת אימון אצל הגולש, ליצור חווית רכישה נוחה וקלה ולהניע לפעולת רכישה.

כדי ליצור אימון באתר ובעסק כולו חשוב שבמקום חשוף באתר יהיו פרטי התקשרות לצורך יצירת קשר, כתובת העסק, דרכי הגעה (אם מדובר בעסק פיזי) קישורים לרשתות חברתיות, תגובות חיוביות של רוכשים קודמים. כמו כן כדאי להוסיף עמוד עם טקסט אודות העסק, וכן עמודים עם מדיניות האתר, מדיניות החזרים ומדיניות משלוחים.

כדי להניע לפעולה כדאי להשתמש במבצעים, בבאנרים, להציג את יתרונות המוצרים, להציג מוצרים נלווים ומשלימים בעמודי עגלת קניות ותשלום, לספק משלוח חינם לרוכשים מעל סכום מסוים וכו'.

מחיר הקמת חנות וירטואלית בוורדפרס

מחיר אתר מכירות בוורדפרס תלוי במורכבות שלו, בכמות המוצרים, כמות העמודים וכו'. בדרך כלל, המחיר של אתר חנות בסיסי אצל פרילנסרים נע בין 5500 ש"ח ל-7500 ש"ח. בחברות המחירים הם גבוהים יותר ויכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים.

פיצ'רים שיכולים להשפיע על מחיר החנות:

  1. מערכת סינון ופילטרים (מתאים לחנויות עם מלאי גדול של מוצרים)
  2. עיצוב בהתאמה אישית או על בסיס טמפלט (ערכות עיצוב מוכנות)
  3. כפתור להחלפת שפות נוספות (למעשה זה לא רק כפתור, אלא תרגום של כל החנות לשפה נוספת)
  4. אופציה להוסיף מוצר למועדפים (Wishlist)
  5. אופציה להוסיף מוצר להשוואה (Compare)
  6. מחשבונים למיניהם
  7. התאמה לSEO

חשוב להדגיש שתמונות של מוצרים ותוכן, כמו תיאור מוצר וכדו' אינם כלולים במחיר האתר. על בעל העסק לספק אותם  למפתח או לשלם על זה בנפרד (אם אכן נקודה זו כלולה בשירותים שהמפתח או החברה מספקים ללקוחות שלהם).

רוצה לקבל הצעת מחיר לפיתוח אתר?
השאירו פרטים ואנו ניצור איתכם קשר עם הצעה משתלמת ביותר!

לסיכום

בהחלט מומלץ ורצוי לבנות אתר מכירות בוורדפרס. וורדפרס מאפשרת לפתח ולנהל חנות בצורה קלה, זולה, ויחסית פשוטה. יחד עם זאת, מכיוון שזו פלטפורמה מבוססת קוד פתוח,  היא לא מגבילה בשום דבר. תמיד אפשר להיעזר במתכנת ולהרחיב אפשרויות הבסיסיות של החנות.

למעשה, חנות על וורדפרס זה האופציה המועדפת לעסקים קטנים עד בינוניים. לעסקים גדולים, שיכולים לאפשר לעצמם להחזיק מתכנת לצורך תחזוקה של האתר, יש לשקול פיתוח אתר מאפס, עם ממשק ניהול פרטי.